جمهوری اسلامی ایران

سازمان صنعت، معدن و تجارت

استان خوزستان(آزمایشی)

city
   
 
    • طبقه بندی پرسش های متداول
    • طبقه بندی پرسش های متداول
    •  
    • بیشترین سوالات پرسیده شده

      جواز تاسیس چیست ؟

      مجوزی است که پس از احراز شرایط لازم به منظور سرمایه گذاری در انجام فعالیت صنعتی به نام متقاضی از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان صادر می گردد .

      آیا امکان تغییر نام پروانه بهره برداری وجود دارد ؟

      بله ، در کلیه موارد تغییر نام با تنظیم صلح نامه امکان پذیر است . - تغییر نام شرکتها : با دریافت آگهی تغییر نام روزنامه رسمی نام جدید بصورت ظهرنویسی در پروانه بهره برداری درج می گردد . - تغییر نام مالکیت واحد صنعتی : با دریافت مدارک رسمی محضری مبنی بر انتقال واحد صنعتی ( بویژه زمین و ساختمان ) نام خریدار جدید در پروانه بهره برداری بصورت ظهرنویسی درج می گردد . - در صورت استیجاری بودن محل فعالیت ارائه سند اجاره رسمی الزامی است . ( لازم بذکر است که بندهای فوق الاشاره برای دارندگان کارت شناسایی و گواهی فعالیت صنعتی نیز قابل اجرا می باشد )

      کارت بازرگانی چیست؟

      کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن چه شخصی حقیقی باشد چه شخصیتی حقوقی، می‌تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. کارت بازرگانی توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران در تهران یا شهرستانها به نام متقاضیانی‌که واجد شرایط زیر باشند برای مدت یک سال صادر می‌گردد ‌که در صورت تأیید، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها) معتبر خواهد بود. کلیه شرکتهای تعاونی،‌کارت ‌بازرگانی خود را صرفاً از اتاقهای تعاون جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌نمایند. در حال حاضر کلیه امور مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه الکترونیکی یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند به آدرس www.cscs.ir صورت می‌گیرد.

      پروانه بهره برداری معدنی چیست ؟

      پروانه بهره برداری معدنی مجوزی است که توسط وزارت صنایع و معادن برای بهره برداری از معدن برای مدت معینی در محدوده مشخصی صادر می شود .

      نحوه ثبت سفارش واردات به چه صورت است؟

      متقاضیان ثبت سفارش اعم از حقیقی و حقوقی میتوانند با مراجعه به وب سایت www.ioms.ir ثبت نام نموده، با دریافت کدکاربری و رمز عبور شخصی، از طریق این سایت سفارشات واردات خود را به صورت 24 ساعته، و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند ثبت نمایند.

      پروانه فنی مهندسی چیست؟

      پروانه فنی مهندسی : مجوزی است که پس از اخذ جواز تاسیس،‌ثبت شرکت ایجاد دفتر مهندسی، فراهم نمودن امکانات لازم و بر اساس مفاد دستورالعمل، از طرف سازمان صنعت ،معدن و تجارت استانها صادر می گردد.

      نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

      نشانه‌ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنهااعطا می‌گردد؛ این نماد پس از بررسی درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن برای مدت یک سال صادر می‌گردد نماد یکساله بوده و پیش از اتمام مهلت آن، می بایست اطلاعات فرم ثبت نام خودرا به روز نماید. در صورتی که وب سایت مورد نظر تخلفی طی مدت اعتبار مجوز انجام نداده باشد، توسط کارشناسان در موعد مقرر تمدید اعتبار صورت گرفته و به اطلاع متقاضی رسانده خواهد شد.

      شرایط ابطال جواز تاسیس چیست ؟

      در صورت درخواست متقاضی و یا اتمام اعتبار جواز تاسیس و عدم احراز شرایط جهت تمدید آن ، جواز تاسیس صادره خودبخود فاقد اعتباربوده و سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان و دفتر آمار و فناوری اطلاعات نسبت به ابطال و حذف آن اقدام می نماید و کلیه امتیازهای واگذار شده اعم از زمین ، تسهیلات و . . . مسترد می گردد .

      آیا ظرفیت تولید را می توان افزایش داد ؟

      بله ، ضمنا برای دارنده پروانه بهره برداری که نسبت به افزایش ظرفیت یا تولید محصولات جدید اقدام نموده است ، مشروط به رعایت شرایط و ضوابط ، جواز تاسیس طرح و توسعه صادر می گردد .

      مراحل صدور جواز تاسیس واحد صنعتی چیست ؟

      الف- انجام بررسی ، مطالعه و ارزیابی فعالیت صنعتی مورد نظر توسط سرمایه گذار به منظور انتخاب نوع فعالیت صنعتی و محل اجرای آن . ب- مراجعه به سایت زیر و ارائه درخواست اینترنتی به همراه طرح توجیهی از طریق سامانه صدور مجوزهای صنعتی و معدنی به سازمانwww.behinyab.ir توسط متقاضی . پ- بررسی درخواست متقاضی و ( در صورت نیاز ) صدور استعلامهای مربوطه به منظور بررسی امکان صدور جواز تاسیس مورد نظر . د= تهیه سایر مدارک لازم ( کپی شناسنامه و کارت ملی شخصی حقیقی یا آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و . . . ) و ارائه آن به سازمان . ر- بررسی طرح توجیهی توسط کارشناسان سازمان و تطبیق آن با ضوابط مربوطه ظرف مدت یک هفته . ز- تائید درخواست توسط رئیس اداره و معاون برنامه ریزی سازمان و ارجاع درخواست به مامور مالی صنعت، معدن و تجارت . ن- صدور معرفی نامه دارایی جهت پرداخت مبلغی بابت مالیات بر اساس مصوبه شماره 5002 وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط متقاضی . و- پرداخت مبلغ معادل نیم در هزار سرمایه گذاری ثابت طرح بر طبق مصوبه شماره 9 ه- ارائه فیش های پرداختی به امور مالی . ی- صدور جواز تاسیس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان

      مراحل ثبت نام ودرخواست خرید مواد اولیه از طریق بورس چگونه است؟

      متقاضی ابتدا وارد سایت بهین یاب شده، پس از انتخاب گزینه محصولات و سپس انتخاب گزینه خرید مواد اولیه و تکمیل گامهای مربوطه و بارگذاری مدارک خواسته شده وسپس تائیدیهایی جهت پیگیری به کارشناسان معاونت امور صنایع سازمان مراجعه نماید.

      جواز فنی مهندسی چیست؟

      جواز فنی مهندسی : مجوزی است که بعد از بررسیهای کارشناسی در صورت احراز شرایط و کسب امتیاز لازم بر اساس مفاد دستورالعمل ، جهت متقاضیان از طرف سازمان صنعت ، معدن وتجارت صادر می گردد

      عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان ؟

      به منظور یکپارچه‌سازی اطلاعات صادرکنندگان کشور در یک سامانه جامع، بانک اطلاعاتی با عنوان بانک اطلاعات صادرکنندگان تشکیل گردیده است و صادرکنندگان می توانند با مراجعه با سازمانهای صنعت، معدن و تجارت کشور با ارائه مدارک مربوطه در این بانک ثبت نام نمایند. مزایای عضویت در این بانک به شرح زیرمی‌باشد: · استفاده از یارانه های مربوط به مشارکت در نمایشگاههای خارجی · متمرکز نمودن اطلاعات صادرکنندگان جهت تصمیم‌گیریهای کلان بازرگانی · شناسایی و طبقه‌بندی صادرکنندگان در گروههای کالایی خاص و ایجاد تعامل بین فعالین اقتصادی دنیا · امکان بازارابی و ایجاد ارتباط با توجه به قرار گرفتن اطلاعات افراد و کشورهای عضو در بانک اطلاعات

      برای اخذ پروانه کسب ایثارگری به کجا باید مراجعه کرد؟

      جهت اخذ پروانه کسب ایثارگری بایستی پس از اخذ معرفی نامه کتبی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سامانه اینترنتی اصناف به آدرس https://eshop.iranianasnaf.ir ثبت نام نموده وبا در دست داشتن کد رهگیری حضوری به سازمان مراجعه نماید

      بهره بردار چگونه میتواند ضمانت نامه بانکی اخذ کند؟

      باتوجه به میزان استخراج اسمی سالیانه وقیمت پایه ماده معدنی،ضمانت نامه بانکی طبق فرمول(قیمت پایه ماده معدنی*نصف میزان استخراج سالیانه)محاسبه می گردد که پس از آن سازمان بهره بردار را به بانک وشعبه مورد نظر معرفی کرده وبهره بردار اقدام به پرداخت وجه تعیین شده واخذ ضمانت نامه بانکی می کند.

      مراحل و مدارک گواهینامه اکتشاف چیست ؟

      الف- انجام عملیات اکتشاف توسط متقاضی بر اساس طرح تصویب شده . ب- ارائه گزارش پایان عملیات اکتشاف و درخواست اعزام کارشناس توسط متقاضی . د- اعزام کارشناسان و اظهار نظر در مورد کفایت عملیات اکتشاف . و- بررسی گزارش کارشناس و سایر مدارک ارائه شده توسط متقاضی در کمیسیون گواهینامه اکتشاف . ی- صدور گواهینامه اکتشاف در صورت تائید کمیسیون و ابلاغ به متقاضی .

      چگونگی احراز رسمی قانونی بودن فروشگاه‌های اینترنتی

      تصویر نماد اعتماد الکترونیکی در وب‌ سایت کسب و کارهای اینترنتی نشان رسمی و قانونی بودن فروشگاههای اینترنتی جهت اطمینان از اعتبار این نماد، می‌توان به یکی از دو روش زیر اقدام نمود: 1ـ کلیک بر روی تصویر نماد، و مشاهده مشخصات کسب و کار، مندرج بر روی صفحه صحت‌سنجی و مقایسه اطلاعات درج شده در سایت و اطلاعات نمایش داده شده در صفحه صحت‌سنجی 2ـ مراجعه به فهرست کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس www.enamad.ir و جستجوی دامنه کسب و کار اینترنتی مورد نظر شایان ذکر است راهنمای نحوه احراز اصالت نماد اعتماد الکترونیکی در پرتال نماد www.enamad.ir در دسترس عموم قرار دارد.

      مراحل دریافت پروانه بهره برداری معدنی چگونه است ؟

      الف- ارائه درخواست صدور پروانه بهره برداری معدنی توسط متقاضی و ارائه طرح بهره برداری و شناسنامه معدن که به تائید سازمان نظام مهندسی معدن رسیده باشد . ب- بررسی شناسنامه معدن و طرح بهره برداری و مطابقت با استانداردهای معدن حداکثر ظرف مدت 2 ماه . ج- در صورت تائید طرح اعلام مبلغ ضمانتنامه و معرفی مسئول فنی . د- ارسال ضمانتنامه حسن انجام تعهدات طبق ابلاغیه سازمان و معرفی مسئول فنی واجد شرایط که به تائید سازمان نظام مهندسی معدن رسیده باشد . و- صدور پروانه بهره برداری معدن . ه- تحویل اصل پروانه بهره برداری معدن به بهره بردار در قبال اخذ گواهینامه کشف صادره . ی- ابلاغ صدور پروانه بهره برداری به بهره بردار و ارگانهای دولتی ذیربط .

      شرایط استخدام در سازمان صنعت،معدن وتجارت به چه صورت است؟

      جهت استخدام در این سازمان نیز همانند سایر ادارات دولتی لازم است در زمانهایی که آزمون استخدامی برگزار میشود اقدام نمایند

      اقدامات اجرایی در صدور جواز تاسیس چه اقداماتی هستند ؟

      1- خرید زمین : -متقاضیان میتوانند با ارائه جواز تاسیس به شرکت شهرکهای صنعتی استان یا مناطق ویژه اقتصادی زمین مورد نظر خود را خریداری نمایند. -چناچه امکان استقرار طرح در شهرکهای صنعتی یا مناطق ویژه وجود نداشته باشد متقاضیان می توانند درخواست اجرای طرح را درخارج از این مناطق داشته باشند و به دو صورت زیر عمل نمایند : الف – معرفی از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان به امور اراضی شهرستان مربوطه جهت اخذ زمین . ب- داشتن زمین شخصی دارای سند مالکیت ، همراه با استعلام محیط زیست و تغییر کاربری به صنعتی . 2 - اخذ پروانه ساختمان : پروانه ساختمان برای طرحهای داخل شهرکهای صنعتی از طریق شهرک صنعتی مربوطه و برای طرحهای دیگر از طریق بخشداری و یا شهرداری منطقه صادر میگردد . 3- تامین آب ، برق و گاز : از طریق شهرکهای صنعتی و یا مراجعه به سازمان آب و فاضلاب و شرکت برق و گاز منطقه قابل تامین می باشد

مجموع بازدیدها : 1,920,494
تعداد بازدید امروز : 739
آخرین به روزرسانی : 20:17  1397/12/28